dilluns, 24 de novembre del 2008

TextMate com a bloc de notes

Ja fa temps, aconsellat pel Marc Muñoz un dels socis d'Ingent vaig començar a utilitzar TextMate - un editor de propòsit general per a Mac -  com a editor de text per a programar. Sens dubte una gran eina.  Ja fa temps que no hem dedico a programar - tot i que de tant en tant no puc aguantar-me de fer algun script que altre - i per tant no utilitzo tant TextMate. Però fa un parell de setmanes, tot buscant una eina de bloc de notes vaig re-descubrir TextMate com a una gran editor de text per a editar i organitzar les notes que genero durant a la meva activitat diària.



TextMate hem permet la gestió de les notes basades en fitxers de text (o d'altres format més rics) i organitzar-les en carpetes i tenir més d'una nota o document obert alhora. Fins a aquí res que no tingui qualsevol altre eina de gestió de notes. Però TextMate, incorpora tot un seguit de funcionalitats que fa d'aquest una de les eines més potents per a la gestió de notes i documents de tot tipus. Per exemple,  mitjançant Bundles  puc automatitzar moltes de les tasques d'edició com insertar  la data actual (isoD + tabulador),  inserta una plantilla per a les actes de reunions (escric reunio + tabulador), definir i incorporar capçaleres a les notes (head + tabulador), etc.

I això no és tot, la possibilitat de fer operacions matemàtiques, d'evaluar expressions, executar scritps i d'un munt de funcionalitats que encara tinc per descobrir,  fan que estigui completament enganxat a ell i que la meva productivitat diària millori dia a dia.